2014. augusztus 4., hétfő

820. Erdély 2014 - 1.rész / Transsylvanien 2014 - 1.Teil

Az úgy kezdődött, hogy Judit is beszállt a népi mintakendő SAL-ba, és a "fotóért újabb mintarész" levelezés során egyéb dolgaink is szóba kerültek... :) Kiderült, hogy évek óta szerveznek Erdélybe utazásokat, én pedig évek óta keresem a jó lehetőséget, hogy mehessek erre a szívemnek oly kedves területre... vagyis egymásra találtunk :) Nagyon hálás vagyok Istennek ezért a "véletlenért", mert csodálatos élményben volt részünk - a fiammal együtt mentem. Judit! Ez úton is nagyon köszönöm, hogy bevettél a csapatba!!!
Az uticél a Fogarasi-havasok volt, de útközben is megálltunk pár helyen.
Es war so, daß Judit mein traditionelles Mustertuch auch mitgestickt hat. Während des mail-Wechsels "der nächste Musterteil für einem Foto" haben wir über anderen Dingen auch geschrieben... :) Es ist dann rausgekommen, daß sie schon langen Jahren Reisen nach Transsylvanien organisieren, und ich suche schon Jahren eine gute Möglichkeit, diesen Land, welche ich echt liebe, zu besuchen... so sind wir zusammengekommen :) Ich bin dem Gott für diesen "Zufall" sehr dankbar, weil wir haben einen wunderschönen Erlebnis bekommen - wir waren mit meinem Sohn da. Judit! In diesem Wege auch besten Dank dafür!!!
Unser Ziel waren die Almen von Fogaras, aber wir haben unterwegs auch einiges angeschaut.

ARAD
térkép az internetről / Karte vom Internet
A Megbékélés-terén megnéztük a magyar Szabadság-szobrot... / Am Platz der Versöhnung haben wir die ungarische Freiheitsstatue...

... és a román emlékművet / ...und das rumänische Denkmal angeschaut.

Ebben a református templomban volt 1901-ben Horthy Miklós esküvője / In dieser reformierten Kirche war im 1901 die Hochzeit von Miklós Horthy.

Természetesen elmentünk a 13 aradi vértanú síremlékéhez is. / Natürlich haben wir den Denkstein von den 13 Märtyer von Arad (1849) auch angeschaut.

SOLYMOS-VÁRA / BURG VON SOLYMOS
térkép az internetről / Karte vom Internet
Az első hegymászás - a továbbiakhoz hasonlítva ez még csak séta volt :) / Die erste Bergstegerei - vergleicht mit den späteren Touer es war nur ein Spaziergang :)

A vár - már csak rom / Der Burg - leider schon nur Ruine

Visszatekintés - ott voltunk a dombtetőn :) / Rückblick - wir waren oben am Hügelrücken:)

Útközben - az első pillantások a Fogarasi havasokra, a busz ablakán keresztül fényképezve :) / Unterwegs - die erste Blicke auf die Almen von Fogaras, über dem Fenster des Busses fotografiert :)

A SZÁLLÁS / UNSERE UNTERKUNFT
térkép az internetről / Karte vom Internet
Este hatra megérkeztünk egy gyönyörű helyre. A Fogarasi havasok lábánál, egy kis hegyi patak mellett volt a szállásunk / Gegen 18.00 Uhr sind wir an einem schönen Ort angekommen. Unsere Unterkunft war beim Füßen der Almen von Fogaras, neben einem kleinen Bach.
folyt.köv. / Forts.folgt

1. A képek magukért beszélnek! Erdély természetrajzi szempontból gyönyörű! Ez nem is nyaralás, hanem élményekben, látnivalókban gazdag utazás. Remek!

2. :) Találkozhattunk volna.
    megtisztelő, amikor valaki szépen érez Erdély iránt.
    Hosszú ez a történet, megér néhány gondolatot.:)
    Várom a folytatást, örülök, ha jól érezted magad felénk.

1. :)
      Tündérország melyik szegletében élsz?

2. Házi feladat-nagyon könnyen kinyomozható :) Ha nem jön össze, súgok.

3. Köszi a képeket, nagyon élménydús utazás volt! Én egyszer jártam Erdélyben, egész pontosan, Kolozsváron! Az is jó volt nagyon, bár kevesebbet láttam belőle, mint amennyit szerettem volna, ráadásul, azóta eltűnt a fotókat tartalmazó cd is....
    Várom a folytatást!!!

1. Örülök, hogy élvezed a beszámolót! :)

4. Köszi a képeket és a beszámolót... Gyönyörű!

1. Szívesen! :)
      Remélem, a többi is tetszeni fog!

5. Bela viagem! Belo país! Obrigada pelas fotos!
    Um abraço!
    Gyönyörű út! Gyönyörű ország! Köszönjük a képeket!
    Egy ölelés!
    Egléa

6. "egy kis hegyi patak mellett volt a szállásunk ". ----egy patakért a házam mellett sokat adnék.:)
    Ilyenkor mindig dühös és szomorú leszek,hogy elszakították tőlünk a legszebb országrészeinket::(

1. Ne szomorkodj! A mai Magyarországnak is vannak csodás tájai, és most már Erdély is szabadon látogatható! :)

2. Igen,ez igaz,de.....az ott élőknek nem könnyű.

7. még nem jártunk arra...de remélem egyszer eljutunk mi is oda! Köszönöm a kedvcsinálót, nagyon várom a folytatást, légy szíves ne várass sokáig ! :)

1. Nem váratlak :) "Minden napra egy mese" lesz - terveim szerint :)

8. Kedves Ildikó! Köszönöm a bizalmat, és nagyon örülök, hogy velünk tartottatok és hogy személyesen is megismerhettelek benneteket. :)
    Nagyon kíváncsi vagyok az élményeidre és a fotóidra. Judit

9. Erdély csodálatos, van benne valami megfoghatatlanul varázslatos. Nekem mindig olyan érzésem van, mintha hazatalálnék, mikor arra járok. Igaz, alig másfél hete, hogy majdnem ott hagytuk a fogunkat a férjemmel egy gombásztúrán:))).
    Örülök, hogy jól éreztétek magatokat, gondolom sikerült feltöltődnöd rendesen :)

10. Jövőre én is szeretnék csatlakozni :-)

1. Jövő júliusban ismét Székelyföldre készülünk. Szeretettel várunk! Judit

11. Hű, csodaszép helyen jártatok! Köszönet a szép fotókért! Jajj, az a várrom...az út közbeni fotó a Fogarasi havasokra...végig Wass Albert járt az eszemben, imádom a könyveit! A szállásotok is nagyon helyes volt!