2011. július 20., szerda

125. Milyen színű a fehér ruhád?

Aki használja az internetet, tudja, mennyi hasznos és haszontalan információ forrása. Aki valamelyik levelező rendszerhez tartozik, naponta több olyan levelet kap, ami csupán szórakoztat. Elolvassuk – vagy el sem olvassuk -, továbbküldjük, vagy kitöröljük őket.
Így kaptam egyik reggel én is az alábbi levelet:
„Ismeretlen fekete bölcs írása dél-afrikai fehér szomszédja ajtajára:
-         mikor megszületek, fekete vagyok
-         mikor felébredek, fekete vagyok
-         mikor rosszul vagyok, fekete vagyok
-         mikor lesülök a napon, fekete vagyok
-         mikor fázom, fekete vagyok
-         mikor meghalok, fekete vagyok.
De TE!!!
-         mikor megszületsz, rózsaszín vagy
-         mikor felébredsz, fehér vagy
-         mikor rosszul vagy, zöld vagy
-         mikor lesülsz, piros vagy
-         mikor fázol, kék vagy
-         mikor meghalsz, lila vagy
és még te nevezel engem színesbőrűnek???”
Jópofa – gondoltam, és félretettem a levelet.


Eltelt két-három hét. Hazafelé tartottam a munkából. Fáradtan, kilúgozva. Betettem egy kazettát, bíztam abban, hogy az énekek felüdítenek, vigasztalnak, erősítenek majd. Az egyik ének arról szólt, hogy az Úr minden győztesnek fehér ruhát ad. A következő ének megkérdezte tőlem, „mért félig – hiszen egészen átadtam Néked maradék nélkül teljes magam…” Elindultak a gondolataim. A bemerítéskor én is fehér ruhát kaptam. Fehér ruhában álltunk a medence szélén. Fehér ruhában volt a lelkem. Átadtam az Úrnak mindent, ami bántott, ami nyomasztott, ami elválasztott Tőle. Őszintén, tiszta szívvel elé tettem mindent – és megkaptam a fehér ruhát. S akkor eszembe jutott a levél. Milyen színű mostanában a lelkem? Amikor dühös vagyok valakire – nem csak egy pillanatig, hanem tartósan, igazán; ha elönt a sárga irigység; ha könnyebb füllenteni, mint igazat mondani; amikor szürke kisegérként próbálok elsurranni egy probléma mellett, ahelyett, hogy segítenék. Fehér bőrű vagyok, de mindig más a bőröm színe. Fehér ruhás voltam – vajon milyen színű most a fehér ruhám? Ha most születne a döntés, kapnék-e én fehér ruhát…?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a látogatásodat!
Danke für Deinem Besuch!