2013. január 5., szombat

486. Öröknaptár / Ewiger Jahreskalender

Nagyon-nagyon régen mutattam már, hogy hímzek egy naptárat. A kis képecskék azóta is a fiókban hevert, mert semmi ötletem nem volt, hogyan is kellene feldolgozni...
Még tavaly tavasszal vettem a bolhapiacon egy nagyon szép faragott falapot. Ez is a fiókban hevert, mert semmi feladatot nem találtam hozzá...
Most összetalálkozott a kettő, és készítettem egy öröknaptárt :)
Lange-lange vorhet habe ich gezigt, daß ich Kalendar sticke. Die kleine Bilder liegen seitdem im Schublade, weil ich keine Idee hatte, wie ich es verarbeiten könnte...
Noch im Frühjar habe ich am Flohmarkt eine schön geschnitzte Holzplatte gekauft. Die war auch im Schublade, weil ich nicht gewußt habe, was ich damit machen kann...
Jetzt haben sie zusammengetroffen, und ich habe davon einen ewigen Jahreskalender gewerkelt :)

 

Így nézett ki a falap. A közepén van egy selyemszalag, fixen rászegecselve. 
So sah die Holzplatte aus. In der Mitte ist einen Seidenband, fix daraufgenietet.

 
Fogtam a januári képecskét, és a kép méretének megfelelő kartonlapot vágtam hozzá. 
Ich habe das Bild vom Januar genommen, und habe ich enen dazu passende Kartonblatt ausgeschnitten.
 
A kép közepét kétoldalas ragasztóval a kartonhoz ragasztottam (ideiglenes rögzítésül). 
Die Mitte habe ich mit zweisetigem Klebeband zum Karton geklebt (provisorische Befestigung).
 
Az Aida-t használva sablonként minden második lyukat kiszúrtam. 
Das Aida-Stoff als Schbalone benutzt habe ich jede zweite Loch ausgestochen.

Majd az anyagot visszahajtva a képet hozzávarrtam a kartonhoz (az előlyukasztás ezt könnyítette :)) 
Ich habe das Material gefalzt zum Karton genäht (die Ausstichen hat es vereinfacht :))

Előkotortam a mini szines csipeszeimet...
Ich habe meine mini Wäscheklammer rausgesucht...
... és a kész képecskét egyszerűen rácsipeszeltem a selyemszalagra. 
... und das fertige Bild habe ich einfach zum Seidenband geklammert.

Most már a helyén függ a naptár. Minden hónapban megmutatom majd az aktuális képecskével, jó?! 
Jetzt ist es schon aufgehäng. Ich werde meinen ewiger Jahreskalender in diesem Jahr in dedem Monat mit dem aktuellen Bild zeigen, gut?!

 ... és még néhány kép :) 
... und noch einige Bilder :)

A képecskéket egyébként ezen az oldalon találtam, sajnos már nem lelhetők meg ott...
Die Bildchen habe ich an dieser Seite gefunden, leider sind sie nicht mehr erreichbar dort...

Szép, napsugaras hétvégét kívánok!
Ich wünsche Euch schöne, sonnige Wochenende!

25 megjegyzés:

  1. Jaj, ez nagyon ötletes! Gyönyörű az a faragott lap. Én sosem találok ilyesmit a bolhapiacon, bár az is lehet, hogy nem járok elég nyitott szemmel. :-)

    VálaszTörlés
  2. Toll umgesetzt hast du dein Kalender, eine wirklich schöne Idee und sieht ganz toll aus

    ganz liebe Grüße
    Barbara

    VálaszTörlés
  3. Éljen a bolhapiac!
    Nagyon tetszetős lesz a naptárad is.A január máris tetszik;-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon aranyos és szép a naptárad és a tartó szuper:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ötletes!!! Sosem tudni, hogy mikor mire tud az ember valamit felhasználni:)) nekem is van itthon egy csomó-csomó akármi, amik csak arra várnak, hogy valamit alkossak belőlük... :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép ! a bolhapiacokat én is imádom. másnak nem kell, nem látják meg benne a lehetőséget, és milyen jó ez nekünk, nem ?!

    VálaszTörlés
  7. Bolhapiacra szeretnék menni!!!!!!:)
    Palkó! Ez mesés! Annyira,de annyira tetszik!!!!Kár,hogy a mintákmár nincsenek ott.:( De amúgy is van rengeteg mintám. Körül kell néznem a kincseim között, mert 1x én is terveztem,hogy készítek valami ilyesmit.Hmmm? Vajon hol lehet?:)Migrén:hess!

    VálaszTörlés
  8. Méltó formában kapott új életet ez a falap,nagyon jó szemmel láttad meg a lehetőséget benne.
    Várni fogom minden hónapban!

    VálaszTörlés
  9. Nagyszerű ötlet! Szépséges a naptárad! Gyönyörű a naptár tartód is!várom a következő hónap mintáját!
    Nagyon ügyesen megoldottad! :)

    VálaszTörlés
  10. ez nagyon szép! az én lizziekate naptáram 2 év alatt sem készült el, hátha majd most, a harmadikban... :P

    VálaszTörlés
  11. Nagyon jó ötlet ez az örök naptár! Ügyimügyi vagy! :o)

    VálaszTörlés
  12. Ötletes.... nem is hinné az ember mennyi kincs van a piacokon, vásárokon...Fiam szokta mondani... nem vész el, csak máshova kerülnek a "kidobott kincsek"...

    VálaszTörlés
  13. Sehr schöne Idee!!! :o)

    LG Cathi

    VálaszTörlés
  14. Ez is nagyon tetszik! Jó érzékkel nyúltál a mintákhoz. Visszanéztem a naptárhoz, nagyon szépek a minták. Most a január a kedvencem.

    VálaszTörlés
  15. Ez nagyon szép és ötletes! A Lizie Kat naptáram csak 2/3 részt van kész, pedig 2011-ben kezdtem el... talán idén elkészül...

    VálaszTörlés
  16. De jo ötlet! Kivancsian varom a többi honapot is!

    VálaszTörlés
  17. Oh, de gyönyörű lett így együtt!

    VálaszTörlés
  18. De szuper! Nagyon szép! Micsoda egyszerű és nagyszerű megoldás a csipesz, mert jól is mutat! Nekem beugrott, hogy vannak olyan csipeszek, amiken kis katica van, vagy valami ilyesmi...
    :-)

    VálaszTörlés
  19. Boldog új évet kívánok Neked kedves Palkó!

    VálaszTörlés
  20. Micsoda otlet! Nagyon szep a falap is es a himzes, kivitelezes is. Kivancsian varom majd minden honapban az uj himzest :)

    Kivanok neked minden jot az uj evre es sok-sok himzessel eltoltott idot :)

    VálaszTörlés
  21. Nagyon szép, fantasztikus ötlet. Olyan csodák kerülnek ki a kezeid alól.

    VálaszTörlés
  22. Thank you for your nice comment on my blog :)

    Your calendar is so pretty and it will be nice to see each month's finish!

    Wishing you a Happy New Year!!

    VálaszTörlés

Köszönöm a látogatásodat!
Danke für Deinem Besuch!